2013 m. kovo 5 d., antradienis

Menkė kiniškai arba KIBKIT, ŽUVELĖS (languota prijuostė)

Kovo mėnesio languotos prijuostės šeimininkė Kiaunės reikaliukai paskelbė temą "kibkit, žuvelės".

Tema man, kaip sunkiai draugaujančia su žuvimi, yra didelis iššūkis.

Žuvis mūsų namuose labai retas svečias, nes aš labai nemėgstu karpio, karšio, upėtakio ir kitų žuvų dėl dumblo skonio, kvapo.. Niekas jo neužmuša. Nemėgstu ir riebios žuvies.
Žiemos metu, valgome stintas kaip įmanoma dažniau. Kartais perku lydeką ir kepu ją tradiciniu metodu: kiaušinis plius miltai ir į keptuvę plius kepti svogūnai. Anksčiau labai mėgau lašišą keptą su porais ir pomidorais, bet po vieno nesėkmingo maximinės lašišos apsinuodijimo, į ją nebegaliu žiūrėti.. O gal jau galiu?!! Sūdyta lašiša ant sumuštinio mėgsta ir mano mažoji ;)
Taigi, prie reikalo: galvoje seniai jau kirbėjo mintis pagaminti menkę kiniškai. Ne ne... tai nebus žuvies skonio kiauliena :)))

Vienai trijų asmenų šeimai reikia:

1 kg menkės ar kitos baltos žuvies

kiaušinio baltymo
druskos pipirų
aliejaus kepimui

smulkiai supjaustytų svogūno laiškų - papuošimui
garnyrui - ryžių

Žuvį nuplauname ir nusausiname. Sujaustome kasnio gabalėliais. Pabarstome druska ir pipirais. Atskiriame kiaušinio baltymą nuo trynio, šiek tiek paplakame ir supilam ant žuvies. Pamaišome, kad visi gabalėliai būtų paragavę baltymo.

Gilioje keptuvėje (naudoju wok) ar puode įkaitiname aliejų (jo reikės tiek, kad žuvies gabalėliai galėtų plaukioti). Imame gabalėlį žuvies, voliojame krakmole ir dedam į aliejų. Primenu, kad aliejus turi būti gerai įkaitintas. Taip elgiamės su tiek gabalėlių kiek tilps keptuvėje. Apverčiam. Traukiam lauk. Kartojame su likusia žuvimi.
Kol žuvis kepa, pagaminame padažą. Smulkiai supjaustome imbierą ir česnaką, apkepame aliejuje. Dedam medų, jam ištirpus, supilame sojos padažą ir pomidorų tyrę, įspaudžiam citrinos sulčių. Išmaišome ir sudedame į jį visus iškeptus žuvies gabaliukus. Šiek tiek pakaitinam ir traukiam į lėkštes su biriai-lipniai išvirtais ryžiais.

Tikrai gardu ;)

1. Atrodo įspūdingai:) tikiu, kad ir skanu. Būtinai pamėginsiu!

2. Jei mėgstate kinų virtuvę, būtinai pamėginkit ;)