2013 m. gegužės 1 d., trečiadienis

Languota prijuostė ir AŠ VALGAU AKIMIS.

Languota prijuostė visą gegužės mėnesį MANO. Ją perėmiau iš Bajalių šeimynos, kurie ištisą balandžio mėnesį savinosi languotąją prijuostę makaronų gamybai. Ačiū Dovilei už puikų darbą. Štai jos mėnesio apžvalga.

Galvojau galvojau ir sugalvojau temą, kuri man, spėju ir Jums, labai artima. O gal ne?

Taigi taip.. 

Apie gražų maistą. 

AŠ VALGAU AKIMIS. Taip, būtent akimis aš ir valgau. Jei maistas atrodo gardžiai, tai jis man!! O be galo skanus jis privalo būti!!

Gal todėl aš nelabai mėgstu košes ir sriubas. Jos gi, dažniausiai, nebūna išvaizdžios :) Aišku, nėra nieko blogo valgyti į lėkštę bet kaip įkrėstą košę su bet kaip užpiltu padažu, bet maistas žymiai pagerėja, kai yra pateiktas "skaniai". Nes “bet kaip” man taip primena mokyklos ir universiteto valgyklą, kai maistas buvo toks pat bjaurus, kaip ir pateikimas. 
Stengiuosi visada patiekti maistą kuo gražiau. Tiek, kiek man pavyksta. Tada ir valgosi kitaip. Juk tai taip paprasta ir visai nedaug tereikia..
Kavinėje stebiu visų lėkštes ir veidus. Juk veidai išduoda skanu ar ne ;) o išvaizda nulemia mano pasirinkimą.

Apačioje - nuotraukos iš interneto. Maistas tas pats, bet patiekimas kitas. Aš renkuosi maistą kairėje nuotraukos pusėje.


(foto surinktos iš interneto platybių)

Apie gražius pirkinius. 

Gražios servetėlės, lėkštės, šaukštai ir šakutės, puodeliai, puodai, stiklinės ir taurės mane visada viliojo ir vilios. Tačiau mūsų namuose jų ne tiek ir daug, bet ne dėl vietos taupymo, o dėl mano išrankumo. Randu prie ko prikibti :D 
Visiems geriau, jei einu i parduotuve su sąrašu, nes be jo, aš nupirksiu visko, kas bus gražu, bet ne visada reikalinga.. Gražių bananų (o jų namuose pasirodo yra), vištą (nors šiandien planavome kepti kotletus, bet praeinant pro kulinarijos skyrių pastebėjau kaip pardavėja kilojo gražiai paskrudusią vištą.. tuo metu mano galvoje sukosi nauji planai ir jau kaupėsi seilės burnoje). Sultis, konservuotus pomidorus, makaronus ir kt. renkuosi pagal pakelio ir turinio išvaizdą ir t.t. ir pan. 

Kulinarines knygas, žurnalus perku tik tuos, kurie pilni puikių foto ir gali mane suvilioti. "Plikų" receptų knygų aš neturiu.


Apie naujus receptus.

Ieškodama naujų receptų labai pasitikiu savo akimis. Kasdien mažiau ar daugiau seku lietuvių ir užsienio maisto mylėtojų blogus. Užsisaugau visus akį patraukusius receptus.
Labai dažnai mano akys norom nenorom užkliūna už nuostabių desertų, bet jie mano namuose labai retas svečias. O jie juk puikūs. Atrodo pritrenkiančiai..


O dabar Jūs:
Ar grožis yra lygiai taip pat svarbu kaip ir skonis? 
Ar lygiai kaip aš apsiseilėjate pamačiusios/pamatę gražiai išdėliotus salotų lapus ir stiklinę kefyro (nors šiaip jau, kefyro visai nemėgstate) ;)
Ar Jūsų pasirinkimą pirkti, gaminti ir valgyti nulemia pirkinių ir galutinio produkto išvaizda?
Nagi, parodykite ir pasidalinkite ką tokio gražaus valgėte vakar :)
Jūsų rašinėlių nuorodų laukiu čia, apačioje, komentaruose arba el. paštu aleja.lt@gmail.com

--------------------------------------------------------------------

Šiai "valgau akimis" temai nutariau išbandyti save ir iškepti tortą, kurio (ne ne, ne būtent šio, o iš vis torto, bet kokio torto) niekada nesu kepusi (raudonuoju). 

Taigi,  pasakiau: aš galiu išmokti pagaminti skanų ir be proto gražų tortą. Dėkoju Astai iš Villa Alps už jos gradient'inio torto paviešinimą FB, už torto receptą dėkoju Jurgitai iš AJ receptai, Neringai dėkoju už Šarlot kremą, o didžiausias AČIŪ už patarimus ir palaikymą - Žydrei.
Taigi, aš raitojuosi rankoves ir bandau savo PIRMĄJĮ tortą :) Spalvotą ir būtinai gražų!!! Patį gražiausią!!




Jogurtinis vaisinis tortas su laaaabai mergaitiška apdaila iš cukraus masės


  
(20 cm skersmens torto formai)

Biskvitui:

  • 2 kiaušiniai
  • 6 v.š. cukraus
  • 5 v.š. miltų
  • 1 v.š. krakmolo
  • 2 v.š. šilto vandens
  • 1 a.š. kepimo miltelių

Kremui:

  • 400 ml grietinėlės
  • 425 ml indelis mėgstamų konservuotų vaisių (išskyrus ananasų ir kivių). Aš naudojau persikus
  • 300 ml jogurto (tokio skonio, kokius vaisius naudosite). Aš naudojau persikinį
  • 20 g želatinos
  • 3 v.š. cukraus 

Sviestiniam Šarlot kremui:

  • 1 kiaušinis
  • 1 nepilna stiklinė cukraus
  • 1/2 stiklinės pieno
  • 200 – 220 g kambario temp. sviesto
  • 1/2 a.š. citrinos rūgštelės
  • porą lašų vanilės ar migdolų esencijos



Biskvitas. 
Atskirkite trynius nuo baltymų. Trynius išplakite su cukrumi, palaipsniui supilkite vandenį, viską plakite apie 2-3 minutes arba kol ištirps cukrus. Baltymus išplakite gerai iki standumo (baltymų masė neturi iškristi iš apversto indo). Baltymus po kelis šaukštus dėkite į trynius ir labai atsargiai maišykite, kad nesukristų. Persijokite miltus, krakmolą, kepimo miltelius, berkite į kiaušinių masę, viską gerai ir labai atsargiai išmaišykite - tešla turi išlikti puri. Pilkite į kepimo popieriumi išklotą formą ir kepkite 180° C orkaitėje 20-30 min. (patikrinkite mediniu pagaliuku biskvito vidurį). Biskvitą atvėsinkite ir perpjaukite į 3 lakštus.

  

Kremas. 
Želatiną užpilkite 60 ml vandens ir palikite išbrinkti. Jogurtą išimkite iš šaldytuvo ir palaikykite, kad būtų kambario temperatūros. Grietinėlę su cukrumi išplakite iki standumo. Išbrinkusią želatiną ištirpinkite, atvėsinkite ir labai plona srovele (arba po vieną šaukštą) pilkite į jogurtą ir plakite mikseriu. Jei želatiną staigiai supilsite į šaltą jogurtą - jį gali sytraukti kruopelėmis. Į jogurtą po kelis šaukštus dėkite grietinėlę ir atsargiai pamaišykite šaukštu, kad kremas nesukristų.


  

Surinkimas
Dėkite į apvalią formą vieną lakštą, sulaistykite keliais šaukštai nuo vaisių likusiu sirupu. Užtepkite truputį kremo, dėkite pusę supjaustytų vaisių, ant viršaus vėl kremo ir uždenkite biskvitu. Tą patį darykite su kitu biskvitu. Tortą sustingdykite šaldytuve, geriausia per naktį.


Apdaila.
Kadangi torto kraštai nesigavo lygūs, o ir cukraus masė nedraugauja su grietinėlės kremu, torto kraštus išlyginkite tokią Šarlot kremu.

Kiaušinį išsukite su cukrumi, įpilkite pieną, masę pakaitinkit kol atsiras burbuliukai, nukelkite nuo ugnies, įberkite citrinos rūgštelės bei įpilkite esencijos. Atvėsinkite masę.
Sviestą išplakite iki purumo ir plakant palaipsniui supilkite pieno – kiaušinio masę.
Sviestiniu kremu aptepkite visą tortą. Juo taip pat išlyginkite nelygumus. Stenkitės kremą užtepti kuo lygiau. Apteptą kremu tortą dėkite į šaldytuvą, kad sustingtų.
Puoškite kaip tik norite, aš panaudojau šį metodą.


Ačiū, kad skaitėt iki galo ;)






15 komentarų:

  1. Kaip smagu, kad įkvėpiau pirmojo gyvenime torto dekorui :) Tavasis ''gradient'' žymiai geriau už manąjį atrodo

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū, Asta, už įkvėpimą ir už pagyrimą ačiū ;)

      Panaikinti
  2. Čia tavo pirmas tortas dengtas mase????? netikiu, jis tobulas, atrodo, kad vos ne kasdien juos dengi :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Violeta, jis ne tik kad pirmas dengtas mase, bet ir pirmas apskritai..
      Na, esu sudėliojusi iš trijų šokoladų tortą, sūrio nekepamus tortus, bet toks su biskvitu ir pertepimu pirmas :) Juokinga ir truputį gėda..
      Ačiū, jei patiko.

      Panaikinti
  3. Aš greita :) http://gpmagija.blogspot.com/2013/05/beveik-sokoladinis-tortas-languota.html

    AtsakytiPanaikinti
  4. Pasakysiu aš jums:- grožis, gi , neišpasakytas!!! ;)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Elinga, aš irgi geriau nemiegu, bet rašau;) http://cocinarendez-vous.blogspot.com/2013/05/jautienosbaravyku-carpaccio-ir-languota.html

    AtsakytiPanaikinti
  6. Odeta, ačiū už "neišpasakytas" ir dar labiau ačiū už carpaccio receptą.
    Kaip aš jį mėgstu, bet namuose nesu jo dariusi.. (užsikoncervavusi ties labai naminiu maistu buvau, bet pasiteisinimas elementarus- namie maža dama, kuriai ilgą laiką nelabai iki carpaccio buvo.. O dabar ji pirma prie alyvuogių lėkštės, pelėsinio sūrio, midijų ar krevečių bliūdo).
    Pasakojimas apie moliuskus jau ir man sukėlė seilėtekį.
    Šiandien juos ir pagaminsiu :)
    Ačiū dar kartą.

    AtsakytiPanaikinti
  7. o aš kaip tik šiandien prikepiau labai neišvaizdžių, bet skanių sausainiukų :) tad visai į temą sakyčiau man čia netyčia gavosi, tai atkeliauju :)
    http://bajaliai.pepa.lt/brutti-ma-buoni-arba-ir-negrazu-gali-buti-labai-skanu/

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. O taaaiiip, sutinku, kad ne viskas auksas kas auksu žiba.. Bet kaip atrast ta nežibantį auksą?
      Negalima man naktimis skaityti receptų.. :)
      Ačiū, kad sudalyvavai ;)

      Panaikinti
    2. nežibančio aukso ieškoti nereikia, jis netikėtai pats tave atranda :)

      Panaikinti
  8. Jungiuosi prie būrio skaniai ir gražiai prigaminusių merginų :) štai mano skanėstas http://sweetcukerka.blogspot.com/2013/05/dovana-mazai-mergytei-arba-skanu-kas.html
    Ačiū, Elinga, už puikią temelę :)

    AtsakytiPanaikinti
  9. Ir aš prie visų. Dar spėjau :)
    http://receptumedis.lt/wordpress/2013/05/puosnus-keksiukai-su-vysniomis/

    AtsakytiPanaikinti