2013 m. birželio 4 d., antradienis

Puriausias varškės apkepas. Languota prijuostė - birželis.


Pradėkime nuo posakių apie maistą, kaip prašė Valerija, ryšinti birželio mėnesio languotą prijuostę vardu "say cheese" :)

Taigi:
  • nėra to blogo, ko nesuvalgytų studentas :) - teisybe, ane?
  • geriau neskanūs pietūs su žmona, nei skanūs su uošviene :)))
  • kelias į vyro širdį eina per skrandį - tokia jau labai nuvalkiota ir mano draugų paneigta, bet vis tiek..
Varškė ir sūriai mūsų virtuvėje kasdienybė. Absoliučiai visi pieno produktai. Išskyrus pieną. Aš jo nevartoju, todėl ir nėra. Bet kartais nuperku, kai mažoji užsimano kakavos ar kepu kiaušinienę :) Taigi, kas sako, kad pieno produktai nesveika, tegu taip sako. Man skanu, man nekenkia (žinau, kad yra žmonių netoleruojančių pieno produktų - užuojauta jiems), todėl drąsiai valgau ir kitus vaišinu ;)

Toliau:
receptas ir foto ;) Varškės apkepo, puraus puriausio, kuris man pasirodė toks vertas pasirodyti, kad šiandien pat rašau ir rodau.



  • 500 g varškės
  • 4 kiaušiniai
  • 7 v.š. manų kruopų
  • 1/2 stiklinės pieno ar vandens
  • 5 v.š. cukraus
  • 1/2 a.š. vanilinio cukraus
  • žiupsn. druskos
  • grietinės ir uogų papuošimui ir pagardinimui
  • sviesto ir džiuvėsėlių kepimo formai (aš naudojau 20 cm torto formą)


Manus užpilkite pienu ar vandeniu ir palikite išbrinkti. Atskirkite kiaušinių trynius nuo baltymų. Trynius išsukite su cukrumi iki purumo. Sudėkite varškę, manus ir gerai išmaišykite. Kiaušinių baltymus išplakite su druska iki standžių putų ir atsargiai įmaišykite į varškės masę.
Kepimo indą ištepkite sviestu, pabarstykite maltais džiuvėsėliais. Supilkite tešlą. Orkaitę įkaitinkite iki 180C karštumo. Paimkite gilesnę skardą ar kepimo indą didesnį nei jūsų apkepo indas, į jį pripilkite vandens, įstatykite apkepą ir kepkite 30-35 min. arba kol gražiai paruduos, o į apkepo vidurį įsmeigus ir ištraukus medinį pagaliuką, jis bus sausas.


Ačiū Valerijai už puikią temą.

9 komentarai:

  1. Elinga, o mėlynės čia tikros jau? ne šilauogės?
    beje, labai gražios foto :) šviesios ir ryškios.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Jurgita, čia šaldyti juodieji serbentai :) mano mylimiausi.
      Ačiū už pagyras.

      Panaikinti
  2. Išbandyta :) Puikiai įvertinta ir.... suvalgyta iki paskutinio trupinėlio :)

    Vilma

    AtsakytiPanaikinti
  3. Sakau "Sūris" ir aš:
    http://www.forellesreceptai.lt/apkeptas-varskes-suris

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aha, malonu, kad mano bloge.. Bet kad... Ne as si menesi rysiu prijuoste ;)

      Panaikinti
  4. kažkaip žiūrau, kad Elinga mėgėja receptų šaltinių nenurodyt :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Raudonuoju, tamsta.
      Taigis, visu žiniai, receptas Gitooos. Ačiū jai.

      Panaikinti